Assalamualaikum, moga mendapat manfaat !!! Terima kasih sudi singgah .. Syukran jazilan :)

Friday 20 March 2015

Hat Yai (two days one night)

Assalammualaikum uolls.....
Syukur alhamdulillah kerana anugerah yang tidak terhingga dariNYA...memberi kita hari-hari yang sangat indah untuk kita nikmati disetiap saat dan masa =)
Ok..entry kali ni Imah nak share story or pengalaman Imah  bercuti ke Hatyai, Thailand
  2hari 1 malam dengan mak, adik2 dan kawan2 mak..  [13.03.2015 - 14.03.2015]. Actually, Imah dan adik beradik ni tumpang lawatan cikgu2 sekolah mak ja.. haha :P

So, segala-galanya diuruskan oleh kawan mak iaitu Cikgu Che Su. Dari pengangkutan...sampailah ke hotel. Kami pi sana ada dua bas Imah naik bas satu penuh dengan 'geng' mak laa.. haha bas kedua penuh dengan 'geng2' pejabat..

Imah gelarkan..percutian kali ni..percutian gegurl in my family sebab yang ikut trip semua perempuan dalam family Imah yang laki2 semua kena tinggal haha... So, weolls memang tak tau laa apa dah jadi kat rumah haha tinggal boboys jaa haha nasib juz 2 hari jaa ..  apa-apa pun memang sangat terbaikkk...

Kelihatan tak laa banyak sangat kereta dan bas beratur utk masuk ke Thailand yang menanti pintu pagar emigration. Maybe dah petang dah time tu.. Selesai urusan passport or boarder pass di kedua2 pintu masuk utama... kami akhirnya dibawa ke masjid berdekatan di Danok untuk solat jamak asar dan zuhur..

Lepas tu terus kami p pasar terapung. Kreatif tau orang Thailand ni... Air kelapa diorang buh kat 'pasu' kod.. hee Adik punyalaa excited nak beli sebab bentuk 'pasu' tuu doraemon.. haha yaa laa Adik ni peminat tegar 'doraemon'  haha Haa kat Pasar terapung ni ada dua bahagian sebelah kanan bahagian makan tak halal kalau bahagian kiri makanan yang Halal.. hee jangan silap tauu.. :)

Lepas dah puas jalan2 kat pasar terapung.. Tobat arr perut dah nyayi lagu hindustan haha.. Kami pun pi isi perut kat Restoran Thai-Malay yang terletak di bandar HatYai.. their foods really look delicious and ver yummy for me.. haha  Tomyam sini memang sedap tak sama dengan yang air tangan malaysia yalaa Thailand kan asal usul tempatnya.. hee..

After we all have dinner, kami pun p laa check-in dalam hotel yang telah di-booking oleh cikgu.. Apabila kaki menjejak ke atas lantai dalam bilik kami apalagi terus terasa badan menjadi ringan.. haha lompat atas katil laa.. haha rehat rehat jugak tangungjawab sebagai Muslim jangan dilupakan.. sebelum melayari bahtera yang indah Imah menuanaikan solat jamak isyak dan magrib.. selesai saja solat Imah terus hilang dari alam kehidupan yang penuh cubaan.. haha terlebih sastera pulak :P.

Keesokan harinya kami pergi tengok gajah, pusat kilang kulit, pusat kilang kacang, yang paling Imah suka pi pantai putri duyung atau dikenali Samila Beach  .. Di pantai tuu terdapat Patung Legenda Golden Mermaid. Haha dah lama pasang angan-angan nak sampai sini nak tengok dengan mata kepala sendiri patung duyung.. Sebelum ni tengok kat gambar lama jaa (gambar mak dan ayah dan alang pi bercuti kat Thailand tahun 2002 tinggal Imah kat Malaysia ni huhu )

Selesai saja bergambar di pantai putri duyung tuu kami pun bertolak balik .. lewat jugak laa sebab waktu kami bertolak tu dah jam 7malam . Jadi, kami sampai emegresen dalam lingkungan jam 9.30 malam .. Alhamdulillah selamat sampai rumah dalam lingkungan jam 12.30 tengah malam..=) sekian~

Lepas jaaa emigresen Malaysia .. tak banyak pun kereta

Masjid apa tak tau lupa hee

Ni bahagian makanan Halal

Gajah, here we come ! haha

Kedai yang menjual kacang sahaja !

Pantai putri duyung punyalaa ramai nak amik gambar kat duyung

Kedai jual pelbagai jenis kulit