Assalamualaikum, moga mendapat manfaat !!! Terima kasih sudi singgah .. Syukran jazilan :)

Wednesday 29 June 2016

Dari Utagha ke Selatan

Assalamualaikum uollss...

Alhamdulillah bertemu jugak kita kali ni.. Maybe ade kali pertama baca entry blog imah dan maybe ade jugak yang selalu follow imah.. *cehh macam laa femes sangat nak ada orang follow kita kann*

Okay.. entry kali ni imah nak cerita pasai percutian baru-baru ni..

Time cuti dua minggu ritu imah and family ade laa jalan-jalan ke selatan.. start dari...

30 MEI 2016

Kami bertolak lepas adik p interview.. dalam tengah hari gituh laa bertolak.. Act first destination ingatlaa nak naik Cameron Highland tapi adik imah yang second last tuu ade baca nota kaki kat tv kata tanah runtuh so, kami ubah plan p Taman Rekreasi Gunung Lang.. Gunung Lang ni terletak dekat Ipoh, Perak,, Imah selalu p Ipoh tapi tak pernah pun tau pasal kewujudan Gunung Lang ni.. haha teruk betul.. Kebetulan mak google.. ada orang suggest p Gunung Lang.. so kami se'family' pun p laa sana sebelum p rumah Mak Njang... Memang selalunya kalau jejalan belah2 selatan ni kami akan menginap kat rumah Mak Njang semalam.. save badget laa ann.. okay berbalik cerita pasal Taman Rekreasi Gunung Lang ni.. Harga tiket dia tersangatlah murah.. hanya RM1,50 untuk kanak2 dan RM3 untuk dewasa.. ni imah sertakan sikit gambar bagi gambaran untuk uollss..

ni imah amik kat pakcik google hihi
nih pemandangan dari menara ni ayah yang snapkan huhuhu

nih suma pakat ralet tengok kura2 kod kalau tak silap ceq laa huhu
31 MEI 2016

Awal2 pagi lagi imah dan family bertolak ke Nilai dari rumah Mak Njang.. Dah nama pun p Nilai nak buat apa lagi kami p shopping laa.. Act mak yang ajak p sana sebab nak beli langsir untuk rumah mak ann.. Ok. Kami menginap dekat Time Hotel.. Hotel bajet jaa takde bintang2 sebab niat nak p shopping bukan nak duk kat hotel so asalkan ada tempat nak berehat pun boleh laa.. haha Lepas jaa check in hotel kami terus p nilai 3 untuk shopping langsir mak sampai laa ke maghrib haha.. Lepas solat jamak isyak magrib sape yang nak g makan ikut ayah yang tak nak makan dok hotel.. ok kemudian masing2 letih kami pun tertido laa

ni laa hotel Time yang kami menginap sebentar

1 JUN 2016

Lepas shopping Nilai 3 kami p Johor Bahru.. Amik masa lama jugak weh.. sampai Johor dalam pukul 5 petang jugak laa baru sampai. lenguh2 abih ahh badan duk dalam kereta.. hihi.. then, masa otw tuu kami ade singgah kat rnr ape ntah lupa lak nama dia.. sebab nak hilangkan lenguh2 laa kan.. tetiba hujan yang sangat lebatnya melimpah bumi Malaysia ni.. huhu so masa yang ditarget lari laa sikit..huhu nak buat gena ann.. agak hujan dah reda sikit baru kami berlari2 anak ke kereta .. n aku?? masuk jer dalam kereta ape lagi tido ahh sampai laa Johor Bahru..  Kami menginap kat Tune Hotel.. memang hotel bajet laa.. nama pun percutian kali percutian bajer hehe.. Lepas jamak asar zuhur kami pun jejalan laa sekitar JB,.. berhenti kejap kat depan istana Johor.. amik gambaq kenangan laa kan.. Sebelum kami kuar pusing2 Johor ni mak ade laa google tempat2 menarik kat Johor.. Almaklum laa ni kali pertama kami sekeluarga bercuti ke Johor.. hehe.. Jumpa laa macam2 tempat tapy tak sempat pun g mne2 sebab dah sampai pun dah lewat petang kann.. huhu... Then lpas gi depan istana tuh kami otw ke tempat makan malam kami kat Senibong haha... tapi masa otw tuh jammed ya amat.. tak tahu nak kata gena.. huhu padahal dekat jaa tapi stuck kat jammed lebih kurang sejam jugak.. huhu.. lepas jer makan malam kami balik jer hotel terus terlena...

Hotel nih dulu ayah kata tepi pantai tapi sekarang tidak lagi.. ceq taktau laa
ni laa crown depan istana Johor.. best la kalau nak snap gambo huhu

ni laa view dri tempat makan kami.. sorry laa camera tak bopa elok :(

2 JUN 2016

Pagi tuh mak dan ayah kuar beli sarapan.. kami adik beradik pun berebut laa mandi.. almaklumlah lepas mandi baru boleh makan.. dah memang biasa macam tuh selagi tak mandi selagi tuh laa tak leh makan ... haha Lepas sarapan semua kami siap untuk check out then nak pegi window shopping.. ok.. window shopping jer ok..kat Johor Premium Outlet (JPO).. memang window shopping jer.. sebab kat sana semua barang2 branded laa.. harga jam tangan sahaja ribu raban huhu.. imah g tengok handbag memang beratus laa... tapy memang cantik.. tapy apakan daya hanya mampu melihat huhu.. ade rezki leh laa g window shopping ... tak dapat beli dapat tengok pun jadi laaa.. Cuma yang menariknya tempat dia cantik dan teratur.. haha ..ok lepas g JPO kami sefamily patah balik ke Nilai 3.. sebab mak kate tak habis shopping lagi.. huhu.. then, bermalam laa lagi semalam kat Nilai tapy hotel lain.. kali ni kata Hotel Nilai.. Then macam biasalah bila dah masuk jaa bilik memang imah ngan mak tak kuar dah... penat laa check in pun dah malam.. huhu.. yang lain2 ikut ayah makan luar,,

ni laa JPO .. terletak tepi highway jer

cantik kan tempat dia.. heee barangan kat sni suma jeneh branded tau

ok ni hotel nilai yang kami menginap semalaman

3 JUN 2016

Awal2 pagi lagi imah dah bangun hehe .. sebabnya imah, adik bongsu imah, mak dan ayah makan kat hotel tuh.. adik2 lain ade yang masih dibuai mimpi.. so sape yang bangun awal turun makan lahh.. Lepas breafast semua kami ke Nilai 3 untuk amik kain langsir yang mak tempah tuk jahit siap2.. Lepas tuh dalam tengah hari jugak kami otw balik Sg. Petani, Kedah... hoho 'home sweet home'...

saje nak post ehehe.. sumber mr google

Okaylah setakat sini dulu laa entry kali ni.. Sorry if ade yang ayat salah ke ape... Almaklumlaa dah lama imah tinggai karang2 ayat ni huhu..

p/s: doakan imah tau agar imah dapat u yang diidamkan huhu.. tetiba ketaq lak.. cuti dah nak abih.. ade 2bulan lebih jaa lagi...

p/s: Alhamdulillah dapat jugak post setelah sekian lama ade dalam draft nih huhu.. atas masalah wifi rumah ..